Monacos oli parim Lewis Hamilton Mercedesel. Teisele kohale platseerus Ferraril Sebastian Vettel ning kolmas koht kuulus teisele Mercedese piloodile Valtteri Bottas-ele.
Sõit algas Mercedeste kaksikjuhtimisel, stardi järel üritas kolmandast stardiruudust sõitu alustanud Max Verstappen Red Bullil küll avakurvis oma masina nina vahele pressides teisele kohale kerkida kuid Bottas pareeris noore hollandlased rünnakukatse. Vaata ka kvalifikatsiooni tulemusi ning stardijärjekorda.
Laupäevases kvalifikatsioonis suure meeskonnapoolse eksimuse tõttu viieteiskümnendalt kohalt sõitu alustanud teine Ferrari piloot Charles Leclerc kerkis avaringidel kohe mõned kohad ettepoole ning jätkas marulise tempoga eessõitjate püüdmist ning möödus edukalt Lando Norris-est ja Romain Grosjean-ist. Nico Hulkenberg-ist möödumiskatsel tegi kodukamaral võistelnud Leclerc aga sõiduvea ning tegi spinni ning lõhkus rehvi. Purunenud rehviga pea terve ringi sõites lõhkus ta aga oma masina vasaku põhjaplaadi pea täielikult ning jättis rajale suure koguse sodi mille järel kohtunikud otsustasid rajale saata turvaauto. Mõned ringid hiljem Leclerc katkestas võistluse.
Turvaauto rajale tuleku alguses tõttasid kohe boksi kõik esinelikus olevad sõitjad samal ringil, vahed olid väikesed ja, et ainukesena olid kahe autoga esindatud Mercedesed siis esimesena sai uued jalavarjud alla Hamilton, Bottas pidi pisut enda taga sõitnud Verstappenit ja Vettelit pidurdama, et meeskond jõuaks Hamiltoni rehvivahetuse edukalt lõpetada. Red Bulli boksimeeskond tegutses väga kiiresti ning kuigi Bottas jõudis boksiteele esimesena siis Verstappen pressis ennast soomlasest natuke ettepoole, selle võimaluse andis talle fakt, et Red Bulli boksiala oli pärast Mercedese oma, nii nad sõitsid pea kõrvuti Verstappen natuke eespool, Bottas ei tahtnud samuti kohta loovutada ning nende kahe vahel toimus kokkupõrge ning Bottas andis alla kontakti järel. Hiljem sai Verstappen karistuse ohtlikult boksiteele sõidu tõttu olukorras kus konkurent oli tema kõrval juba sõitmas. Hollandlase ajale lisati 5 sekundit.
Kokkupõrke tulemusena tuli ring hiljem Bottas uuesti boksi rehve vahetama ning langes neljandaks.
Esinelikust ainukesena pandi keskmise tugevusega rehvid alla Hamiltoni masinale, Verstappen, Vettel ja Bottas sõitsid kõige kõvema rehviga. Britile hakkas see sõidu edenedes probleeme tekitama, sest kõvem rehvisegu käitus palju paremini ja ei kulunud nii palju ja ka pidas paremini. Sõitu jätkati koos neljakesi. Mida edasi sõit kulges seda rohkem hakkas Verstappen Hamiltoni ründama ning viimasel 10 ringil anti hollandlasele käsk muuta masina seaded ülimalt agressiivseks ning proovida võidusõitu võita. Monaco rajal on möödasõit aga pea võimatu ning Verstappenil päris mööda ei õnnestunudki saada, ainult korra tekkis päris ohtlik olukord kui tunnelist väljasõites enne kurvi nad kokku põrkasid.
Võidu pühendas Hamilton selle nädala alguses meie seast lahkunud vormel-1 legendile ja Mercedese meeskonna ühele bossile Niki Laudale. Karistada saanud Verstappen langes 5 karistussekundi tõttu teiselt kohalt neljandaks.
Punktiarvestuses kindlustas Hamilton oma üldedu Bottase ees - uuendatud punktiseisu leiad siit.
Järgmine start on kahe nädala pärast kui mõõtu hakatakse võtma Kanadas - vaata ka Kanada GP ajakava.
Allikas: Monacos oli parim Hamilton
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar